Exista foarte multe saloane de masaj in Bucuresti, incepand cu cele „de cartier”, care ofera servicii de multe ori rezonabile la preturi foarte mici, continuand cu cele din clinicile de specialitate si terminand cu cele de lux, printre care intra si unele care ofera masaje orientale, precum cele thailandeze sau cele care ofera masaj tantric erotic. Ca orice fel de afacere, aceasta nu e pentru oricine, linia de demarcatie intre legal si mai putin legal fiind in cazul acesta extrem de fina, dar suficienta pentru a oferi succesul financiar multor intreprinzatori.
Daca in privinta masajelor lucrurile stau destul de clar, in ceea ce priveste legalitatea unora dintre saloanele de masaj oriental lucrurile sunt putin mai complicate. Fiindca unele dintre ele afiseaza descrieri cel putin impresionante, pline de tehnici energetice si alte minuni (care poate ca sunt reale, dar oare sunt clientii interesati de asa ceva?) in vreme ce altele sunt mai „cuminti” si se axeaza pe frumusetea maseuzelor. Dintre cele foarte spiritualizate, sunt de remarcat cateva saloane de masaj ultracentrale, care par sa aiba priza mai mult la turistii straini care viziteaza Bucurestiul.
Din punct de vedere legislativ aceste saloane se incadreaza in clasa:
Activitati de intretinere corporala Cod CAEN 9604
Aceasta clasa include: activitatile bailor (comunale) turcesti, saunelor si bailor de abur, solarelor, saloanelor de slabit, saloanelor de masaj etc.
Promovarea afacerii se poate face doar pe internet, prin portaluri specializate, sau (ceva mai costisitor) prin SEO. Pentru acest timp de afacere Google Adwords nu este o solutie,salon facand parte dintr-un segment pe care puritanii de la Google nu-l accepta.
Campaniile Facebook Ads sunt mai la indemana, dar nu sunt atat de indicate, specificul afacerii nepretandu-se la stilul „comunitate”.
In cazul in care internetul nu e suficient (desi ar trebui sa fie, avand in vedere faptul ca afacerea se adreseaza unui segment de oameni cu venituri peste medie, deci cu acces frecvent la internet), revistele si ghidurile tiparite pot completa targetarea.
Deci cadrul legal exista, posibilitati de promovare exista, ca atare daca toate formalitatile deschiderii punctului de lucru sunt infaptuite, orice fel de salon de masaj erotic este legal, cu acte in regula, si poate deveni o afacere banoasa.
Pana la urma se platesc impozite si banii n-au miros, niciodata.