Camera de Comert si Industrie Bihor in calitate de beneficiar, avand ca parteneri Agentia de Dezvoltare a judetului Hajdu Bihar si Camera de Comert si Industrie Hajdu Bihar (Ungaria), lanseaza proiectul „Unitate si diversitate in turismul Euroregiunii Bihor-Hajdu Bihar”, RO2004/016-940.01.01-68-2.2, in cadrul programului Romania – Ungaria, Phare CBC 2004 / Interreg IIIA, prioritatea nr. 2, masura nr. 2.2, finantat de Uniunea Europeana prin Ministerul Integrarii Europene in calitate de Autoritate Contractanta.
Camera de Comert si Industrie Bihor in calitate de beneficiar, avand ca parteneri Agentia de Dezvoltare a judetului Hajdu Bihar si Camera de Comert si Industrie Hajdu Bihar (Ungaria), lanseaza proiectul Unitate si diversitate in turismul Euroregiunii Bihor-Hajdu Bihar, RO2004/016-940.01.01-68-2.2, in cadrul programului Romania – Ungaria, Phare CBC 2004 / Interreg IIIA, prioritatea nr. 2, masura nr. 2.2, finantat de Uniunea Europeana prin Ministerul Integrarii Europene in calitate de Autoritate Contractanta.
Lansarea oficiala a proiectului va avea loc, in cadrul unei conferinte, marti 30 ianuarie 2007, ora 14.00, la sala de receptie a Restaurantului Transilvania din Oradea, strada Teatrului nr. 1-2.
Obiectivul general al proiectului vizeaza intensificarea relatiilor de cooperare transfrontaliera regionala intre Romania si Ungaria, intre cele doua judete limitrofe granitei, intre comunitatile si actorii economici din aceasta zona; valorificarea superioara a potentialului turistic la nivel local si regional, promovarea cooperarii in afaceri ; crearea unui turism diversificat bazat pe resurse locale de referinta, ce poate satisface cerintele cat mai multor turisti, si generarea unui mediu favorabil crearii unor grupuri de firme transfrontaliere; continuarea si extinderea a doua proiecte realizate anterior in domeniul turismului.
Scopul proiectului consta in dezvoltarea durabila si diversificata a turismului transfrontalier pe baza valorificarii superioare a potentialului turistic existent si a intensificarii relatiilor de coperare transfrontaliera intre agentii economici, camerele de comert si agentiile de dezvoltare din regiune; promovarea integrata a Euroregiunii Bihor-Hajdu Bihar ca pe o destinatie turistica europeana pe baza realizarii a 6 pachete turistice comune si a unei marci turistice, distincte.
Grupul tinta: reprezentantii administratiei publice locale (consiliul judetean, consilii locale, primarii); agentii economici care isi desfasoara activitatea in domeniul turismului si in activitati conexe turismului; Agentia de Dezvoltare Regionala Nord Vest si Agentia de Dezvoltare a Judetului Hajdu-Bihar, ONG-uri care au ca obiect de activitate turismul, Camerele de Comert si Industrie din Euroregiune asociatii patronale locale; scoli si universitati; reprezentanti ai societatii civile; toti cei interesati in dezvoltarea sectorului turistic din euroregiune.
Rezultatul proiectului consta in realizarea unei brosuri care sa contina 6 pachete turistice comune in limbile : romana (1500 buc), maghiara (1500 buc), engleza (1500 buc) germana (1500 buc), franceza (1500 buc), italiana (1500 buc); realizarea a 1000 de CD-uri multimedia cu informatii referitoare la destinatia turistica euroregionala, in limbile romana, maghiara, engleza, germana, franceza, italiana; realizarea portalulului de turism cu minim 1000 de vizitatori pe luna.